Grande Absente

 
 
Den här var en av första absinterna jag ägde och var en gåva från min bror. Det här är så fakesint som det blir: blandning av esenser, konstgjorda färgämnen och socker. Det står "Premium Absinthe" på den men jag undrar vilken del som är premium.
 
Lagrad: Nej
DestilleriDistilleries et Domaines de Provence
Alkoholhalt: 69%
KatergoriVerte
Äkta/Fake: Fake
Land: Frankrike
 

Färg och Louche: En verte i genomskinlig glasflaska, deffenitivt en konstgjord färgning. Tidigare gillade jag den här ljusa, gulgröna färgen på absint men har börjat tycka bättre om de lite mer mossgröna på sista tiden. En svag louche framträder när vattnet tillsätts. Det är svårt att säga när den är full men jag gissar på ca en del.

 

Doft: När jag luktar ur flaskan så känner jag den söta doften av russin och blir väldigt glad! Jag mindes inte russin i aromen sedan tidigare men den kanske har fått må bra av att mogna? Tyvärr försvinner egentligen all lukt när den hälls upp och jag känner bara alkoholen. Efter att den späts med vatten kommer åtminstånde den välbekanta anisaromen fram.

 

Smak: Som förväntat känns en tydlig anissmak men den känns liksom plastig på något sätt.

 

Sammanfattning: Well, ytterligare ett exempel på, om inte crapsint så åtminstånde fakesint. När jag fick den av min bror var jag mycket nöjd med den men då hade jag inte smakat riktig absint än. Ännu en fakesint som räddas av anissmaken, betyget blir 2 av 5.

 

Kommentera här: