Wolf Absinthe

Source: Absinthes.com
 
En absint som görs av Valkyria-destilleriet på beställning av det svenska Heavy Metal-bandet Wolf. Som alla hårdrockare, och Marilyn Manson, vill de ha alkoholhalten på 66,6% så det var precis vad de fick! 
 
Lagrad: Nej
DestilleriValkyria Distillery
Alkoholhalt: 66,6%
KatergoriVerte 
Äkta/Fake: Äkta
Land: Sverige

 

Doft: Här har vi åter igen doften av svarta sopsäckar, både ur flaskan och ur glaset, med en något starkare alkoholdoft ur glaset. Efter den har spätts med vatten så är doften tyvärr svagare och nu känner jag den välbekanta doften av salmiak som jag lärt mig att förknippa med Valkyrias absinter.

 

Smak: Efter besvikelsen med färgen, louchen och den försvagade doften blev jag glad när jag upptäckte att ivf smaken fortfarande var mycket stark och med en inte aldeles för tung närvaro av alkoholen. Även denna, liksom orginalet Valkyria och Oak Aged, har en lite kryddstark smak men över lag har den mer av en klassisk absintsmak.

 

Sammanfattning: När ett metalband ska ta fram en egen absint så kan det nog ganska lätt bli fel känner jag, men den blev ju faktiskt inte sämre än orginalet Valkyria så jag ska väl inte klaga. Som med de tidigare Valkyriaabsinterna är det tråkigt att färgen är svag och louchen tunn samt att lukten påminner om sopsäckar, men smaken står sig ivf stark vilket gör att den kan drickas med mycket vatten. Den slutar på betyget 2,5 av 5.

 
 

Kommentera här: