The dream is alive!

 
 
Hallelujah! Praise Jesus, Vishnu, Frigg, Belsebub, Santa Claus, The Emperor of Mankind, Kulvert-Cthulhu, Steve Jobbs and The Flying Spaghetti Monster! Min egna absint är back on track!
 
Ganska snart efter mitt senaste inlägg på ämnet, fick jag kontakt med Magnus Johansson på Uppsala Destilleri AB  Han var helt på att destillera en absint åt mig, och i tillräckligt liten skala för att jag skulle har råd med det. Om det inte var för att jag körde bil hade jag skuttat hela vägen hem från destilleriet! Sedan dess har jag läst böcker om destillering, samlat och modifierat recept samt spenderat otaliga timmar på att leta och samla örter. Några har jag kunnat fixa själv men andra kommer jag behöva beställa, både från Sverige och utlandet.
 
Från början ville jag göra 2 olika absinter men planerna eskalerar och nu har jag planer för en serie på inte mindre än 6 stycken absinter! Har dessutom mailbombat Mikael från Svensk Absint AB som har bidragit med otroligt mycket bra tips. Eftersom jag inte kommer kunna göra massa små testdestilleringar så gäller det att jag får det så bra som möjligt från början, och där har Mikael verkligen hjälpt mig! Vet fortfarande inte om den kommer bli bra men jag vet att den kommer bli fan så mycket bättre nu jämfört med om jag inte pratat med Micke! Tack för det!
 
Needless to say så är min plan att få en egen absint till min 30-årsdag back on track, faktiskt så att jag nästan inte vill vänta tills dess! Recept är färdigt, flaskor med mera är utsedda, namnen bestämda, ingredienser samlade och de sista kan köpas in när som, vissa tester när det kommer till färgning är redan gjorda och pengarna ihopsparade. Det enda jag egentligen har kvar att göra är att slutföra etiketterna, sen är det bara att vänta på nyår! Exiting times indeed!

Kommentera här: