Absinthe Hamlet Hardcore Green

Source: alandia.de
 



Det finns förvåningssvärt många absinter som butteljeras i döskalleflaskor och det är lätt att blanda ihop dem. Jag har sett en lika grön absint i en likadan flaska som hette "Poison" istället. Matter Spirits har butteljerat en batch Absinthe Twin Tec i en likadan flaska och sen har vi en guldfärgad absint vid namn Absinthe Apocalypse som även den säljs i en precis likadan flaska. De är dock alla olika absinter. Hamlet Hardcore finns i tre varianter till: en blå, en röd och en svart.

 

Det som slår mig först är just den snygga flaskan och som vi vet så bådar ju inte det gott. Det som fick mig att köpa den här (förutom den snygga flaskan) är att den ska ha smak av kanel vilket jag tyckte lät helt förträffligt!

 

Lagrad: Nej
Destilleri: ?
Alkoholhalt: 80%
KatergoriVerte
Äkta/Fake: Fake
Land: ?

 

Färg och Louche: En riktigt giftigt färg. Vattnet ger en näst intill icke existerande louche, oavsett hur mycket vatten som tillsätts, men det kommer några fina oil streeks ivf.

 

Doft: Ur flaskan luktar den faktiskt bättre än vad jag förväntat mig, tror jag känner kanelen som utlovats. När den hällts upp i glaset luktar den dock nästan bara alkohol, vilket kanske inte ska vara så oväntat från en absint på 80%. Kaneldoften kommer tillbaka och även anis framträder när jag tillsätter vatten.

 

Smak: Nog att jag känner lite anis och kanel som lukten utlovat, men det jag inte kan släppa är beskan som lägger sig mitt på tungan. Hade inte förväntat mig det efter så mycket socker som jag tillsatt.

 

Sammanfattning: Den giftiga, konstgorda gröna färgen tillsammans med den genomskinliga glasflaskan gör mig säker på att det är konstgjorda färgämnen det handlar om. Färgen i den flaskan får mig nästan att tro att den skulle vara färgad med kopparsulfat O.o Är mycket besviken på den dåliga louchen, börjar undra om man använt någon anis alls i den här absinten. Gissar att det är konstgjorda smakämnen, ALANDIA borde veta bättre än att sälja sånt här. Vidare får beskan och alkoholsmaken mig att tänka på Molipekt som jag fick mot hostan när jag var liten, verkligen inget jag letar efter i en absint! Flaskans form och kanelen gör att den hankar sig upp till 1,5 i betyg.

 
 

Kommentera här: