Grüne Fee Absinth

Source: alandia.de 


En enkel sylinderformad flaska med en etikett i fantasyinspererad stil, helt ok flaska tycker jag. Absinten bär det tyska namnet för "Green Fairy" eller Grön Fe, men den är tillverkad i Österrike, tror inte jag smakat någon absint därifrån tidigare. Detta är en otraditionell absint som har valt att skippa anisen vilket borde ge oss en tunn louche och en smakupplevelse utan lakrits. Jag vet inte om den är massererad eller destillererad, eller om den innehåller riktig malört, isf kan vi nog förvänta oss en tvålig och bitter smak.
 
Lagrad: Nej
Destilleri: Fischer Spirits
Alkoholhalt: 55%
KatergoriVerte
Äkta/Fake: Fake
Land: Österrike
 

Färg och Louche: En mer fake:ad färg får man nog leta både hårt och länge efter (det skulle vara Rodnick´s då), känns väldigt mycket YES diskmedel över den här. Louchen är verkligen minimal, vet inte ens när den är på sin topp. Så besviken.

 

Doft: Det enda jag tänker här är Hamlet Hardcore fast inte lika mycket kanel. Jag vet inte om jag känner någon typ av mint eller om det är molipekt, nästan som molipekt som man försökt täcka upp med något annat. Är det alkoholen jag känner kanske? När den fått lägga sig till rätta i glaset har ingen större förbättring skett och den luktar bara mer alkohol. När jag droppar i lite vatten blir doften inte alls anorlunda, bara svagare.

 

Smak: Den smakar bara molipekt, punkt. Den ska ha smak av kanel men jag känner den inte.

 

Sammanfattning: Ännu ett tillfälle som jag är glad att jag köpte endast en liten flaska. Flaskorna är 4 cl så jag köpte 2 för att kunna fylla en sample bottle och spara i min samling vilket ger oss bara 3 cl kvar att dricka, minus det jag drack nyss. Eller ja, jag drack inte upp glaset jag förberedde (som gjordes på en tesked absint), ändå är det för mycket kvar i flaskan om du frågar mig. Jag tänkte vara snäll och ge den en 1:a av någon anledning (kommer inte ihåg varför) men som jag sa i min recention av Gold68: om den är tillräckligt äcklig för att hälla ut det man har i glaset och sedan göra sig av med resten man har i flaskan så känns det verkligen som att den förtjänar bottenbetyg. En riktig crapsint och en sorglig ursäkt för en absint i mitt tycke.

 

Kommentera här: