Uno mas!

Då var det den där tiden på året igen då: februari, och det är dags för min vita månad. Nu väntar alltså 29 dagar helt utan alkohol, en årlig tradition som jag gör varje år av ren princip för att bevisa för mig själv att jag inte har problem med alkohol. Att kalla det en utmaning är lite att ta i känner jag, det brukar aldrig vara något problem och februari går förbi ganska snabbt. Men som sagt, det är en principsak.
 
 
 
Den vita månaden slutar på USA:s nationella absintdag (datumet då absint blev lagligt igen) och de senaste åren har jag köpt några speciella absinter att avnjuta som ett firande till den Gröna Fén och att min vita månad är över, men i år kommer jag inte ha något speciellt att korka upp. Till viss del för att plånboken behöver få vila och tjocka på sig lite, dels för att det inte finns så många intressanta absinter just nu som jag känner mig sugen på. Som vanligt har jag dock redan skrivit ett helt gäng recentioner i förväg så det kommer att fortsätta publiseras inlägg varje vecka, även fast jag inte dricker. Så, det återstår väl bara att sätta lås på vitrinskåpet, göra en notering på 5:e mars i almanackan och ladda med några goda teer istället!
 
 
 
Santé!

Kommentarer:

1 Maxim:

skriven

Hej!

En bra och sund tradition, tycker jag! Vi har traditionen ”skärmfri December” i vår familj, ganska skönt sådär runt juletid.

Svar: Men Kalle då? O.o Jag har redan tagit en vit månad tidigare i år, men man ska hålla på traditionerna sägs det så jag kör februari också :)
Feddooh

2 Maxim:

skriven

Nejdå, kalle är helig! Vi brukar också ha lite filmmys under den skärmfria tiden, men då gör vi det som en familjeaktivitet, snarare än bara tidsfördriv.

Kommentera här: