... and so it ends... almost.

 
  
Haffa haffa luppu! Nu ÄNTLIGEN har flaskorna landat hemma hos mig! I fredags fick jag hem dem och efter att ha numrerat dem och förslutit dem med vax är de alltså äntligen klara att avnjuta. Tur att absinterna skulle vila i tre månader innan de kunde få den stora röda OK-stämpeln på sig, för det här har sannerligen dragit ut på tiden. Nu har ivf 18 flaskor av olika varianter fått en alldeles egen kista att bo i, de sista 10 litrarna ska inom snart tappas upp i ett ekfat och kommer inte få träffa sina syskon igen för än om närmare ett år misstänker jag.
 
 
 
 
Allt som allt blev jag ivf hyfsat nöjd och det här är ett nöje som har varat väldigt länge. Det är närmare ett år sedan nu som det här projektet startade och som sagt så kommer det inte vara riktigt avslutat för än om ytterligare drygt ett år. Jag vet att Magnus har haft sina anledningar som dragit ut på tiden, men jag hade verkligen inte räknat med att det skulle tagit så här lång tid innan jag fick flaskorna. Den ursprungliga planen var att ha dem hemma till min 30-årsdag, det var nästan 6 månader sedan nu. Nåväl, nu ska de öppnade flaskorna få stå ett tag innan det blir dags att testa dem. Ser fram emot det, skål!

Kommentera här: