International Absinthe Day

 

 

 

Igår var sista dagen av min vita månad och idag firar vi den internationella absintdagen. För mig betyder det att jag korkar upp en speciell flaska, den får ni läsa mer om på söndag, men vi ska ju inte glömma att det är måndag så det blir väl inte mer än att smaka på den. I övrigt har jag laddat upp med flera goa feer under den senaste månaden och min plånbok är färdig för beach 2018. Ni förstår, bara för att man inte kan DRICKA betyder inte det att man inte kan KÖPA godsaker under en vit månad och jag har inte mindre än 9 flaskor (inklusive dagens höjdpunkt) som står i vitrinskåpet och hägrar. Det kan ha strukit med en och annan blanche igen men åtminstone 6 av dessa ser jag verkligen fram emot att testa! Idag lär det som sagt bara bli en men de andra ska betas av i stadig tackt allt eftersom de fått stå och gottat till sig!

 

Santé, to your health!

Kommentera här: