Un Mois Blanche

 
 

 

En definition på ”beroende” som jag har hört är att man inte kan gå utan the given poison i ca en månad utan att få abstinensbesvär (med fokus på kroppsliga gissar jag). Bror min (whiskyälskaren) har lagt sig till med vanan att ta en vit månad varje år och det är väl ingen dålig vana tycker jag, en vana jag tänker ta efter. Den 5:e Mars är det internationella absintdagen så jag tycker det är passande att ta en vit månad precis innan och sedan provsmaka något speciellt precis efter för att fira! Förra året fick jag tag på 2 speciella absinter, båda skulle passat att dricka den 5:e Mars men jag känner att det räcker med en. En av dem, Oak Aged Valkyria - Cask Strength, smakade jag ju på min födelsedag istället och den andra kommer som sagt att avsmakas den 5:e och recenseras söndagen därpå.

 

Kommer ändå att lägga ut några nya inlägg, har fortfarande orecenserade absinter som jag har skrivit notes på men inte publicerat, sen finns det väldigt många destillerier som ska skrivas inlägg om också! Så idag stoppar vi korken i flaskan, plockar fram TV-spelet istället och ser fram emot den 5:e Mars.

 

All the best!

Kommentera här: