And so it begins...

 
 
 
Igår började jag mala och rensa alla ingredienser som ska användas till min "födelsedagsabsint", and let me tell you, det tar mycket längre tid än man tror. Fröna går riktigt smidigt om man har en schyst kvarn, men malörten is a bitch. Den skräpar ner överallt, den blir svårare och svårare att skära ju tjockare själken blir, man får små stick- och rivsår i fingrarna och blåsor i händerna. Detta är dock kära bekymmer eftersom hårt arbete ofta gör mödan ännu mera värd. Och det doftar otroligt i köket, let me tell you, blandningen av malört, anisen och fänkålen är som en blandning av en topp parfym och ett nygräddat bakverk! Jag hoppas verkligen på att få göra om det här igen! Tänker bara på vilken tid och angagemang exempelvis Svensk Absint lägger nert på all absint de producerar, de gör ju också allt arbete för hand!
 
 
 
Idag börjar själva tillverkningen men det skriver jag mer om lite senare. Det är ganska otroligt att fast än jag haft så lång tid på mig att förbereda allt så är jag ändå inte helt klar. Främst är det några etiketter som inte är på plats, men det är ju egentligen inte jättebrottom eftersom jag ändå inte ska köpa ut dem för än till min födelsedag. Det är bara att få tummen ur och sätt igång! Min förhoppning är ändå att de ska vara färdiga till julafton om en vecka. Först tänkte jag att jag skulle ha försökt få till det så att jag skulle börja tillverkningen på min födelsedag, men nu är det så att min kära fästmö har planerat att vi ska åka iväg någonstans till min födelsedag så jag satsar på att kunna korka upp dem/någon av dem då istället.

Kommentera här: