Mr. Jekyll Absinth

 
 
 
Den absolut första absinten jag provade och när jag testade den första gången trodde jag att det var en äkta absint. Den har en tvilling också, Dr. Hyde, som jag skulle vilja prova någon gång.
 
Lagrad: Nej
Destilleri: Pabst & Richarz
Alkoholhalt: 55%
KatergoriVerte
Äkta/Fake: Fake
Land: Tyskland
 

Färg och Louche: En av de absolut mysigaste färgerna jag sett, även om den är fake. Den får faktiskt en tjock louche som är full efter ca 1,5 delar vatten.

 

Doft: Ur flaskan luktar den rätt örtigt och ur glaset kommer dessutom en doft av nagellack (?). Nagellackslukten är ju rätt trevlig i sig men den passar konstigt med absinten. När vattnet tillsätts behåller den samma doft och den blir inte starkare utan istället svagare.

 

Smak: Lättdrucken. Lite plastig smak och jag känner tydlig beska trots allt socker jag har i. Deffinitivt den bästa fakesinten jag har testat!

 

Sammanfattning: Styrkorna är som sagt främst färgen, den har en tjock louche och en riktigt hyffsad smak. Personligen gillade jag etiketten också, att dra in Dr. Jekyll och Mr. Hyde är kanske att spela lite på myten att man blir galen när man dricker den men jag gillar den. Inga stora svagheter, nagellackslukten känns inte som att den hör hemma hos en absint men är inte unpleasant och det är en fakesint. Väldigt bra för att vara en fakesint och då den bara kostar ungefär 150 kr kan jag rekommendera den för nybörjare. Betyget blir 3,5 av 5.

 

 

Kommentera här: